Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Cookies       ZGODA
Moto info serwis

Serwis motoryzacyjny

Wyciągarka w samochodzie terenowym – jak zamontować?

2020-08-25 01:25

Wyciągarka jest niezbędnym wyposażeniem każdego profesjonalnego samochodu terenowego. Kiedy kupujemy wyciągarkę, chcemy aby przed weekendowym wyjazdem już pojawiła się w aucie. To możliwe, ale warto pamiętać, że elementy dodatkowe i montaż mogą kosztować więcej niż urządzenie, a operacja trwa co najmniej kilka godzin.

Wyciągarka – jaką wybrać?

Najpopularniejszym i najbardziej powszechnym rodzajem wyciągarek są tak zwane elektryki, w których bęben z liną jest napędzany silnikiem elektrycznym. Uciąg powinien być dobrany adekwatnie do masy terenówki. Warto pamiętać, że na potrzeby turystyczne trzeba ją pomnożyć przez ok. 2,5, czyli w przypadku auta o masie całkowitej 2,5 tony, właściwym wyborem będzie wyciągarka 12 500 lbs. Wyciągarki poniżej 6000 lbs to produkty przeznaczone do pojazdów ATV.

Wyciągarka – jaka cena?

Najtańsze są produkty sprowadzane są z chińskiego rynku, a serwisowane i dystrybuowane przez polskich dostawców. Mniejsze wyciągarki do lżejszych aut można kupić już za około 1000 zł. Najdroższe są produkty amerykańskiej firmy Warn, których ceny dochodzą nawet do 10 000 zł, a także urządzenia specjalistyczne, takie jak wyciągarki dwusilnikowe lub połączone np. ze sprężarką.

Producenci dołączają przeważnie w komplecie stalową linę z hakiem, układ sterowania (pilot przewodowy lub bezprzewodowy), prowadnicę rolkową, odpowiednio długie przewody elektryczne, podstawowe śruby montażowe do przykręcenia wyciągarki do płyty. Jeżeli szukasz dodatkowych akcesoriów, dobrze sprawdzi się kausza do lin.

Szukasz profesjonalnej wyciągarki do samochodu terenowego? Kliknij! https://terenowiec.pl/pl/97-wyciagarki

Wyciągarka – jak zamontować?

Po zakupie wyciągarki, warto jeszcze zgromadzić dodatkowe elementy konieczne do montażu. Znacznie łatwiej wykonać to w starszych, prostych modelach z ramą, ponieważ jest tam sporo miejsca i podłączenie do instalacji elektrycznej nie stanowi kłopotu. Nowe auta stawiają wyzwania:

  • ciasna zabudowa sprawia, że rośnie lista koniecznych przeróbek,
  • samonośne nadwozia nie zawsze pozwalają dobrać odpowiednio solidne miejsce do zamontowania wyciągarki,
  • skomplikowane instalacje elektryczne wykorzystujące multipleksowe wiązki mogą wymagać fachowego podłączenia.

Poszukujesz wyciągarki elektrycznej? Sprawdź koniecznie https://terenowiec.pl/pl/483-wyciagarki-elektryczne-12v

Wyciągarka – montaż lepiej powierzyć fachowcom

Prace nie są szczególnie trudne, więc jeżeli macie doświadczenie mechaniczne i trochę sprzętu, nie powinno być w tym względzie kłopotu. Jeśli jednak praktyka ogranicza się do wymiany filtrów, należy skorzystać z usług warsztatu.