Jak zbudowana jest wyciągarka elektryczna?

Wyciągarka stanowi jedno z najważniejszych elementów samochodu terenowego, dlatego nic dziwnego, że coraz częściej kierowcy decydują się na jej zamontowanie w pojeździe. Przede wszystkim wyciąga z opresji i pomaga wydostać się z kolei, wody, piasków czy grząskiego błota. Warto, aby każdy, kto decyduje się na zakup wyciągarki poznał jej dokładną budowę. Dlatego w poniższym wpisie przedstawimy, z czego zbudowana jest wyciągarka elektryczna, którą często montuje się w samochodach terenowych.

Budowa wyciągarki elektrycznej

Przede wszystkim warto wiedzieć, że na rynku możemy znaleźć wyciągarki mechaniczne, ręczne, hydrauliczne i właśnie elektryczne. Dobrze poznać budowę jednej z nich, na którą najczęściej decydują się właściciele terenówki. Jej budowa składa się z kilku podstawowych elementów. Do jednych z nich należy oczywiście silnik, który zasilany jest prądem z akumulatora i posiada różną moc. Wykorzystuje się oczywiście instalacje o napięciu 12 V, z kolei do nieco cięższych pojazdów jak samochody ciężarowe wykorzystuje się już napięcie 24 V.

Nowoczesne samochody terenowe mogą pochwalić się obecnością systemu IBS, czyli Intelligent Battery System, który pozwala na zarządzanie dwoma akumulatorami. Kolejnym istotnym czynnikiem jest bęben o cylindrycznym kształcie, na który nawijana zostaje lina.

Z jakich elementów jeszcze zbudowana jest wyciągarka elektryczna?

Oprócz wspomnianych już elementów wyciągarka elektryczna składa się również z rolek lub ślizgów, na które naprowadzana jest lina na bęben. Rolki stosuje się w przypadku lin stalowych, z kolei ślizgi przy linach syntetycznych. Wyciągarka posiada również przekładnię zębatą, która pozwala na osiągnięcie dużego momentu wyciągania, a także hamulec i odpowiednie sterowanie. Zdecydowanie zachęcamy do zakupu sterowania zdalnego, dzięki któremu wygodnie obsługujemy urządzenie.

Liny do wyciągarki elektrycznej

Wyciągarki samochodowe elektryczne byłyby niczym bez odpowiedniej liny, dzięki którym wyciągamy pojazd z opresji. Do najpopularniejszych z nich możemy zaliczyć liny stalowe, syntetyczne lub kinetyczne, gdzie najczęściej wybieramy się dwa pierwsze rodzaje. Lina stalowa jest bardzo wytrzymała i odporna na przecięcia, ale niestety wymaga odpowiedniej konserwacji. Z kolei syntetyczna jest znacznie lepsza w użytkowaniu, ale z kolei mniej odporna na uszkodzenia. Wybór odpowiedniej liny zależy od potrzeb i użytkowania względem wybranej wyciągarki samochodowej elektrycznej. Jednak warto wybrać tak, aby, jak najbardziej ułatwić sobie korzystanie z urządzenia.

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *