Wszystko, co powinieneś wiedzieć o wyciągarkach do lawety

Lawety są nieodłącznym wyposażeniem firm zajmujących się transportem pojazdów. Odpowiednio wyposażone chronią przewożone samochody przed uszkodzeniami. Jednak tego rodzaju ładunki tranzytowe wymagają wcześniejszego wciągnięcia na lawetę, a po dotarciu na miejsce również ściągnięcia z niej. Służy do tego wyciągarka do lawety. Sprawdź, czym się kierować przy wyborze wyciągarki do lawety, w jaki sposób jest zbudowana i jak ją przymocować do lawety.

Rodzaje wyciągarek do lawet i ich budowa

Wyciągarki do lawet dzielą się na:

  • elektryczne – skonstruowane są z: silnika zasilanego prądem z akumulatora, bębna cylindrycznego i nawijanej na niego liny, rolek (pasujących do liny stalowej) lub ślizgów (odpowiednich do liny syntetycznej), które kierują linę na bęben urządzenia;
  • ręczne – mają prostą budowę i ważą średnio 20 kg. Obsługuje się je przy użyciu siły mięśniowej;
  • mechaniczne – są napędzane przez silnik samochodu. Posiadają również przystawkę Power Take Off, przymocowaną do skrzyni biegów albo reduktora;
  • hydrauliczne – mają wbudowane silniki hydrauliczne i pompy hydrauliczne. Są droższe niż wyciągarki elektryczne, ale dużo trwalsze i bardziej wytrzymałe.

Wyciągarka do lawety – wybierz tę o najlepszych parametrach

Przy wyborze wyciągarki do lawet warto wziąć pod uwagę rodzaj liny nawijanej na bęben, a także jej długość. Lina stalowa cechuje się większą odpornością na uszkodzenia mechaniczne, w tym na przetarcia. Natomiast linę syntetyczną łatwiej się nawija, jest lżejsza i prostsza w użytkowaniu. Duże znaczenie ma też szybkość, z jaką lina zostaje wciągnięta, zarówno z obciążeniem, jak i bez niego, oraz siła uciągu, wynosząca około 10 000 kg. Dodatkowo rozważ wagę wyciągarki, jej wymiary i moc. Istotna jest również jakość materiałów, z których wyciągarka została wykonana, dlatego wybierz tę od najbardziej cenionych polskich producentów i skorzystaj z oferty sklepu internetowego terenowiec.pl

Jak zamontować wyciągarkę na lawecie?

Najczęściej wybierane są wyciągarki hydrauliczne lub elektryczne. Montuje się je na płycie hydraulicznej lawety. Zanim wyciągarka samochodowa zostanie przymocowana do lawety, należy zmierzyć miejsce montażu. Wtedy też za pomocą śrub do mocowania można przymocować odpowiednio dobrane do rodzajów samochodów płyty montażowe, które pomogą chronić przewożone pojazdy przed uszkodzeniami. Następnie przechodzi się do instalacji wyciągarki i do prac elektrycznych związanych z jej podłączeniem.

 

źródło zdjęć: freepik.com

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *