Gdy posiadamy samochód, który jest w złym stanie – uszkodzony, niesprawny lub stary, warto podjąć się jego auto kasacji. Wówczas nie będziemy musieli przejmować się zbyt dużymi kosztami naprawy. Kasacja jest to w dodatku legalną formą pozbycia się samochodu.
Auto kasacja samochodu – od czego zacząć?
W sytuacji, gdy chcemy zezłomować samochód i uzyskać za niego odpowiednio dobrą kwotę, warto dobrze poszukać firm, które oferują wysoką stawkę. Oprócz tego powinny być przede wszystkim legalne, a wiele firm znajdziemy w Internecie. Łatwo znajdziemy odpowiedni punkt, który się tym zajmuje, przykładem może być złomowanie pojazdów Warszawa czy Szrot Warszawa. Rzetelność, legalność i profesjonalizm to cechy, którymi musi charakteryzować firma odpowiadająca za złomowanie aut. Przed kasacją samochodu, warto dowiedzieć się również, jak to wszystko wygląda. Niekiedy punkty auto kasacji oferują nam dodatkowe usługi. Jedną z nim może być odbiór samochodu z wyznaczonego miejsca – wygodny sposób transportu, gdy pojazd jest niesprawny.
Co warto wiedzieć o auto kasacji pojazdów?
W przypadku, gdy chcemy zezłomować pojazd, musimy najpierw dostarczyć go do punktu kasacyjnego samodzielnie albo już z pomocą firmy. Pamiętaj, aby wziąć ze sobą odpowiednie dokumenty: dowód rejestracyjny, umowa kupna pojazdu (potwierdzone przez Urząd Skarbowy, jeśli auto nie zostało jeszcze przerejestrowane), upoważnienie do kasacji dla osoby, która tego dokonuje (tyczy się sytuacji, gdy w momencie kasacji nie ma właściciela lub współwłaściciela). Gdy do auto kasacji oddaje się samochód na firmę, należy mieć ze sobą wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG), a także niekiedy numer REGON oraz NIP. Punkt kasacyjny nie pobiera od nas żadnej opłaty. Jedynie stanowi wyjątek fakt, gdy auto ma mniejszą masę niż 90% masy nowego samochodu. Stacja demontażu aut może pobrać dodatkową opłatę za brakujące kilogramy – nie są to jednak duże koszty.
Stacja demontażu pojazdu wydaje nam wówczas specjalnie zaświadczenie o przyjęciu samochodu do kasacji wraz z unieważnionymi tablicami rejestracyjnymi, dowodem oraz kartą pojazdu (o ile była wydana). Następnie musimy udać się do urzędu do Wydziału Komunikacji w ciągu 30 dni. Zaświadczenie o wyrejestrowaniu auta będzie potrzebne do wypowiedzenia umowy OC, aby odzyskać część składki.